AS GOOD AS I

ABOUT THE PROJECT

TITLE:

As good as I

 

MEMBERS :

  • Základní škola a Mateřská škola T.G.Masaryka Bílovec, Ostravská 658/28  (Česká republika) - 6.A

  • 4 Gymnasium of Metamorfosis, Μεταμόρφωση ( Řecko)

  • Collège L'Ardillière de Nézant, Saint Brice Sous Foret (Francie)

This is a collaborative writing project about the king, who is seeking the follower for his throne. The pupils will introduce and evaluate qualities of chosen candidates one by one (heroes from local fairy tales or legends).
 This project will link with social studies, art, computer studies. 

It will include idiom descriptions, different styles, forms as: comic, letter, rhymes, drawing portrait. These will make a book - the final output.

We would like our pupils to develop their written and oral skills through an action oriented approch based in a European context. The project will enable our young pupils to enlarge their cultural knowledge and improve their communication, writing and computer skills.

 

PROJECT DIARY

  • March 2015 - e-Twinning partnership - Bílovec - Athens
  • March 2015 - project planning
  • April 2015 - "Let us introduce ourselves" activities ( BitStrips, Pixton)

 

  • July 2014 -  e-Twinning partnership - France
  • August 2014 - project planning
  • September 2014 - project started
  • October 2014 - "Let us introduce ourselves" activities ( BitStrips)
  • November 2014 - introducing the storyline and working with adjectives (BitStrips, wordsearch, find the opposites)
  • November 2014 - "What qualities are important for the king / husband?"  (survey)
  • December 2014 - Christmas cards
  • January 2015 - introducing grooms 
  • March 2015  - assesment

 

 

 

O PROJEKTU

NÁZEV PROJEKTU:

As good as I … / Tak dobrý jako já ...

 

ÚČASTNÍCI PROJEKTU:

  • Základní škola a Mateřská škola T.G.Masaryka Bílovec, Ostravská 658/28  (Česká republika) - 6.A

  • 4 Gymnasium of Metamorfosis, Μεταμόρφωση ( Řecko)

  • Collège L'Ardillière de Nézant, Saint Brice Sous Foret (Francie)

AUTOŘI PROJEKTU:

Lucie Meluchová

Stella Vergi

Anna Guill

 

VĚK ŽÁKŮ:

12 let

 

DÉLKA TRVÁNÍ PROJEKTU:

Projekt je naplánován jako dlouhodobý, jeho délka pravděpodobně přesáhne jeden školní rok. Projekt započal v září 2014.

 

KOMUNIKAČNÍ JAZYK:

angličtina

 

ROZSAH PROJEKTU A PŘESAHY:

MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY

  • cizí jazyk – komunikační a pracovní jazyk
  • výchova k občanství – hodnotový žebříček, lidské vlastnosti
  • ICT – nástroj pro komunikaci, grafické zpracování a prezentaci projektu

MULTIKULTURALITA:

  • literatura pro děti
  • filmová tvorba pro děti
  • tradice a zvyky jednotlivých států

INTEGRACE PROJEKTU DO VÝUKY:

Projekt bude pravidelně realizován v hodinách anglického jazyka  a bude integrován tak, aby zapadal do osnov předmětu.

 

POPIS:

Poté, co se žáci a učitelé jednotlivých škol seznámí a vymění si informace o sobě, své škole, městě a okolí … , započne projekt samotný.

Žáci budou postupně tvořit, střídavě navazovat a sdílet děj příběhu (collaborative writing) tak, aby vytvořili knihu s názvem: „As good as I.“

Vzhledem k věku žáků se bude jednat o tzv. kontrolované či řízené psaní (controlled or guided writing). Nejprve budou žáci vytvářet krátké slohové útvary za pomocí pracovních listů, kvízů, křížovek pro tento účel vytvořených. Postupným uvolňováním mantinelů by se měli dostat v průběhu roku k volnému psaní (free writing).

Hlavním hrdinou knihy bude starý a moudrý král, který hledá následníka trůnu a zároveň muže pro svou dceru. Budoucí král musí být alespoň takových kvalit, jako je on sám ( As good as I – z čehož je odvozen název knihy). Tento příběh bude nastíněn v motivačním komiksu.

Žáci se nejdříve zamyslí nad vhodnými i nevhodnými kvalitami pro následovníka trůnu, sestaví si vlastní žebříček vlastností a pak následně budou představovat a hodnotit jednotlivé kandidáty ( jejich výběr vychází z kulturního dědictví zemí: Rumburak, Lotrando, Malý Princ, Hloupý Honza, Krakonoš …).  Poté, co bude nalezen následovník trůnu, bude se pátrat pro nejvhodnějším místě pro svatební obřad.

Celou knihu bude provázet užití idiomatických komparativních spojení (pyšný jako páv, mazaný jako liška, …), která si budou žáci průběžně osvojovat.

Projekt bude využívat různých forem, metod i nástrojů.

 

NÁSTROJE:

  • Twinspace - pracovní plocha, která je součástí portálu eTwinning
  • MS Word - tvorba pracovních listů
  • BitStrips - tvorba komiksů
  • Voki – tvorba audio prezentací
  • Webnode - webové stránky projektu
  • Wordle - grafické zpracování textu
  • další nástroje: videa, mp3, obrázky, email, chat …

CÍLE PROJEKTU:

Cílem projektu je rozvoj písemných dovedností v evropském kontextu a rozvoj klíčových kompetencí. Projekt rovněž umožní žákům obohatit své znalosti z oblasti literatury a kulturního dědictví a zlepšit komunikační dovednosti za použití informačních technologií.

Součástí projektu bude kolaborace (mezi školami), kooperace (mezi členy) a evaluace (jak hodnocení jednotlivých charakterů knihy tak i spolupráce) .

 

OČEKÁVANÉ VÝSLEDKY A VÝSTUPY:

  • otevření třídy Evropě
  • rozvoj klíčových kompetencí
  • zlepšení jazykových dovedností ( stylistika, gramatika, komunikace, seznámení se s ustálenými komparativními frázemi jazyka)
  • zlepšení počítačové gramotnosti
  • rozšíření multikulturního povědomí žáků i vyučujících
  • vytvoření samotné knihy v tištěné podobě
  • prezentace knihy na webových stránkách